Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Surekli işci alımlarında mevzuata aykırı ilanlar suruyor!

Magazin Editor

Magazin Habercisi
Katılım
28 Mar 2019
Mesajlar
7,951
Web sitesi
www.magazin.biz.tr
Bilindiği uzere, personel calıştırılmasına dayalı hizmet alımı yonteminin sona ermesi ile birlikte, yeni hukumet sistemi ile yururluğe konan 2 sayılı Genel Kadro ve Usulu Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin ilgili hukumleri uyarınca; "TEMİZLİK, KORUMA VE GUVENLİK, BAKIM VE ONARIM GİBİ DESTEK HİZMETLERİ", 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/D statusunde tanımlanan "SUREKLİ İŞCİ" kadroları uzerinden yurutulmektedir.
Bu doğrultuda, Cumhurbaşkanı Kararıyla surekli işci kadrosu ihdas edilen idareler, 09 Ağustos 2009 tarihli "Kamu Kurum ve Kuruluşlarına İşci Alınmasında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yonetmelik"te yer alan usule uygun olarak İŞKUR İl Mudurlukleri aracılığıyla ilana cıkmaktadır.
Gectiğimiz yıl birkac kurum ozelinde eleştirdiğimiz ilanlar sonucunda; Strateji ve Butce Başkanlığı tarafından tum kamu kurumlarına genel bir yazı gonderilmek suretiyle; "2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde surekli işci istihdamının hizmet birimleri olarak atolye, şantiye, fabrika ve ciftlik; HİZMET TURLERİ İTİBARIYLA İSE TEMİZLİK, KORUMA VE GUVENLİK, BAKIM VE ONARIM HİZMETLERİ İLE SINIRLANDIRDIĞINDAN, surekli işcilerin sadece anılan hizmet birimlerinde ve/veya hizmet turlerinde" calıştırılması istenmişti.
Ayrıca, mevzuatında ongorulen hizmet birimleri ve/veya hizmet turleri dışında surekli işci istihdam edilmesine yol acacak, atama işlemi tamamlanmamış alım sureclerine ilişkin ilan, sınav vb. işlemlerle ilgili gerekli duzeltmelerin yapılması konusunda da tum kurumlar uyarılmıştı.



Ancak, gelinen noktada yapılan tum uyarılara rağmen, yakın tarihte iki universite tarafından bu konunun tam olarak anlaşılamadığı İŞKUR ve Resmi Gazete'de yayımlanan ilanlar uzerinden gorulmektedir.
Birinci orneğimiz; Manisa Celal Bayar Universitesi tarafından 01 Nisan 2020 tarihli Resmi Gazete'de 46 surekli işci kadrosu ilan edilmiştir. Daha sonra ertesi gun yapılan duzeltme ilanı sonrası soz konusu kadroları birlikte incelediğimizde; Terorle Mucadelede Malul Sayılmayacak Derece Yararlananlar Kontenjanı" başlığı altında "12 Buro İşcisi" alımının yayımlandığı, buraya başvuracak adayların ise "En az ortaoğretim mezunu olmak, en cok lisans mezunu olmak" şartlarını taşıması gerektiği, ayrıca aynı ilanda İnşaat, Makine ve Elektrik Muhendisi kadrosunun da yer aldığı gorulmektedir.
İkinci orneğimiz ise Malatya Turgut Ozal Universitesi tarafından 07 Nisan 2020 tarihinde 33 surekli işci kadrosu İŞKUR internet sitesi uzerinden yayımlanmıştır. Başvurular 13 Nisan 2020 tarihine kadar surmektedir. Soz konusu universite tarafından kararname hukumlerine aykırı olarak "GRAFİK DESEN CİZİM ELEMANI" ilanına cıkıldığı gorulmektedir.
Universitelerin mevzuata aykırı şekilde surekli işci alımı ilanı vermeleri, sadece onların hatası veya kusuru değildir. Bu ilanlar, illerdeki İŞKUR İl Mudurluklerinin onayı ve kontrolunden de gecmektedir. Dolayısıyla, 2 sayılı Cumhurbaşkanı Kararnamesinde belirtilen hizmet turlerine uygun olmayan surekli işci alımı ilanlarının yayımlanmasında ve sonucunda mevzuata aykırı şekilde atama yapılmasında bu kurumunda sorumluluğu bulunmaktadır. Nitekim, "Kamu Kurum ve Kuruluşlarına İşci Alınmasında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yonetmelik"in 6 ncı maddesinin 2 nci fıkrasında yer alan; "Kurum tarafından yapılan inceleme sonucunda mevzuata uygun olmadığına karar verilen talepler, kamu kurum ve kuruluşuna iade edilerek duzeltildikten sonra ilan edilir." duzenlemeye gore mevzuata aykırı olan taleplerin İl Mudurlukleri tarafından iade edilmesinde hicbir engel bulunmamaktadır.
Dolayısıyla, İŞKUR İl Mudurlukleri ilanların mevzuata uygunluğunu ve ilanda yer alan ozel şartların "belirli bir adayı tarif edip etmediği " konusunu incelemeli ve yonetmelikteki yetkisini kullanarak iade edebilmelidir. Orneğin; Malatya Turgut Ozal Universitesinin Grafik Desen Cizim Elemanı ilanında kadroyla alakası olmayan "İnternet ve Posta Yonetimi Sertifikası"nı kurumun ilana yazdırma gerekcesini sormalıdır. İl Mudurlukleri kamu yararı ve hizmet gereklerine aykırı şekilde verilen ilanları cıkmamalıdır.



Ayrıca, buradan ifade edelim İŞKUR İl Mudurlukleri kamu kurumlarının işci alımlarına ilişkin kadro başına "320 TL" ucret almaktadır. (Cok fazla bir ucret olduğunu da ayrıca belirtelim.) Sunduğu tek hizmet ise kurumların ilanını İŞKUR'un portalına yuklemek ve başvuru sonrası adayların listesini gondermek olarak gorulmektedir. Ozetle, kadro başına verilen 320 TL tutarın şu an icin idareler nezdinde karşılığı alınamamaktadır. İŞKUR tarafından alınan ilan tutarı, onceki yıllarda muhtarların onayladığı belgeler icin talep ettiği muhur parasına benzemektedir. Uzucu ama durumu ozetledik; kusura bakmasınlar!
Yukarıda yaptığımız acıklamalar cercevesinde, Strateji ve Butce Başkanlığının gectiğimiz yıl gondermiş olduğu genelgeye rağmen mevzuata aykırı ilanların onune gecmek amacıyla, bu konuda İŞKUR İl Mudurluklerinin de ilanlara ilişkin kontrol ve denetime yonelik yetkilerini iceren yeni duzenlemeler yapılması buyuk onem arz etmektedir!