Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Surdurulebilir moda hakkında bilmeniz gereken 3 şey

Magazin Editor

Magazin Habercisi
Katılım
28 Mar 2019
Mesajlar
7,951
Web sitesi
www.magazin.biz.tr
Bu kış mevsimi farklı mı geliyor? Dunya biraz değişiyor gibi hissettiriyor, değil mi? Bu yeni yıl ve onumuzdeki on yıla bakmak, rahatsız edici ve korkutucu geliyor...
Dunyanın bircok yerinde durmak bilmeyen ofkeli yangınlar var ve bu durum iklim krizinin geri donuşu olmayan değişime tehlikeli bir şekilde yaklaşmasına neden oluyor. İklim krizi icin bizlere maalesef pek secenek sunulmadı. Geri donuşum yapmamız soylendi, yalnızca bunun işe yaradığı gibi bir algı oluşturuldu, cunku coğu zaman kullandıklarımız toprağa gidecek.
Ancak, moda surdurulebilirliği soz konusu olduğunda, bize cok karışık sinyaller gonderiliyor. Surdurulebilir moda; yerel uretim, yeni cıkan tasarımcılar, kiralanan giysiler, organik pamuk veya geri donuşumlu giysiler anlamına mı geliyor? Her şey cok zor gorunuyor ve ayrıca tek bir kişi olarak gercekten ne gibi etkimiz olabilir?
Kulturu tanımlayan, tuketiciyle yuz yuze olan moda endustrisini kullanarak, moda ve diğer endustrilerin sesini ileriye goturebiliriz. Gectiğimiz yıl, mevcut tum araştırmaların uzerine, pamuk tarlalarından, Cin'in iplik ve kumaş fabrikalarına, Bangladeş'in kesim ve dikim fabrikalarına kadar kıyafetlerimizin omrunu takip etmeye calıştık. Pek ic acıcı şeylerle karşılatığımız soylenemez ancak artık gercekten iyi haberlere ihtiyacımız var...
surdurulebilir-moda-hakkinda-bilmeniz-gereken-3-sey-5e88bdecec283.jpg

[h=4]1. İklim değişikliği[/h] Moda tum sera gazlarının yuzde 8'inden fazlasına neden oluyor ve eğer işler boyle devam ederse, 2050 yılına kadar tum kuresel karbon toplamının yuzde 25'inden fazlası bu sektore gidecek.
Giyimimizin tum yaşam dongusundeki karbon ayakizinin yuzde 75'inden fazlası ipliğin kumaşa donuştuğu atolyelerde gercekleşiyor. İşleri acıklığa kavuşturmak icin bir şirket, yalnızca tesislerinin karbon ayakizini duşuruyorsa "surdurulebilirlik” yapıyor. Bunu yapmak zor ya da uğraştırıcı bir iş değildir; fabrikaları enerji yonunden daha verimli hale getirmek ve enerji ihtiyacını yenilenebilir kaynaklarla değiştirmek yeterli.
surdurulebilir-moda-hakkinda-bilmeniz-gereken-3-sey-5e88bdef2a2be.jpg

[h=4]2. Emek + Kadın Hakları[/h] İşcilerin genel olarak en cok ilgilendiği konu ucretlerdir. Buyuk coğunluğu kadın olan konfeksiyon işcileri, ceşitli nedenlerle, dunyadaki en az ucretli emekcilerden bazılarıdır. Hazır giyim endustrisi gunumuz koleliği ve cocuk işciliği icin cok onemli bir nokta.
Orneğin, bu ay Hindistan'ın Delhi kentinde 40 konfeksiyon işcisi, guvenli olmayan calışma koşulları yuzunden can verdi. Modanın bu konuyu ele alması icin şirketlerin, tedarik zincirinde calışanlarına ne kadar odendiğini bildirmeye ve raporlamaya başlaması gerekir. Yine, zor ya da uğraştırıcı bir iş değildir ve şaşırtıcı bir şekilde uygulanması son derece ucuzdur. Moda şirketleri bu yaşanılabilir olmayan aylık ucretlerin takipcisi olmalıdır. Boylelikle, orneğin Bangladeş'te yaşanabilir ucretin aylık yaklaşık 350 dolar olmasına rağmen, ayda 80 dolar kazanan bir giysi işcisinin yaşama hakkını ona geri verebilirler.
surdurulebilir-moda-hakkinda-bilmeniz-gereken-3-sey-5e88bdf24d3e4.jpg

[h=4]3. Surdurulebilirliğe giden yol[/h] Tum araştırmaların, gelecek planlarının ve onlemlerin en kritik noktası bu: Alışveriş. Alışverişin vatandaşlığımızı ifade etmenin, dunyayı ve ekonomiyi daha iyi bir yer haline getirmenin yolu olduğu soylendi. İklim krizi on plana cıktığında, şirketler satın alabileceğimiz başka bir urun ureterek cevap verdiler. Bu urunlere surdurulebilir moda diyorlar. Ancak bu "surdurulebilir moda” hala muazzam bir cevresel karbon ayakizine sahip ve coğu aslında yukarıdaki iki merkezi konuyu ele almıyor.
Ama bunu değiştirebiliriz ve gercek gucun yattığı nokta burasıdır. Moda, tuketiciye yonelik bir endustridir ve bu konuda tuketiciler beklentileri konusunda soz sahibi olma gucune sahiptir. Bu yuzden, katılmanızı istediğimiz kuresel bir hareket başlatmak istiyoruz. Markaların cevresel hedeflerini bilim ve raporlanan veriler ile uyumlu hale getirmelerini ve bu surecte şeffaf olmalarını talep ediyoruz. Bu cevresel ve sosyal krizi bir kez ve herkes icin cozmenin tek yolu bu, cunku firmalar tuketicilerin isteklerini dinlemek durumundalar. Bu 2,5 trilyon dolarlık sektorun temizliğinde cok onemli bir rol oynayabilirsiniz.
Kadın ve Kadın Ekibi
ozel iceriğidir.