Magazin Editor
Magazin Habercisi
Facebook, kendi reklam izleme araclarını kullanan uygulama geliştiricilerini iOS 14'teki geliştirmeler hakkında uyardı.
iOS 14'teki gizliliğe yonelik yenilikler, uygulamaların kullanıcı hareketlerini izinsiz izlemesini zorlaştırıyor. Orneğin uygulamaların Apple'ın cihaz tanımlayıcısını oğrenebilmesi icin kullanıcıdan izin alması gerekiyor. Bu tanımlayıcı, geliştiriciler tarafından Facebook'un Audience Network'u yoluyla hedefli reklam gostermek icin kullanılıyor.
Facebook, testlerde Audience Network yayıncı gelirinin yuzde 50 duştuğunu gozlemlediklerini soyluyor. Sosyal deve gore gercekteki duşuş, cok daha fazla olabilir. Firma, bir başka blog gonderisinde, değişikliğin reklam hedeflemeye etkisinin cok buyuk olabileceğini ve bu nedenle iOS 14'te Audience Network'u sunmanın anlamsız hale gelebileceğini de soyledi.
Facebook'a gore değişiklik kucuk şirketlerin ve geliştiricilerin gelirlerini etkileyecek, buna karşın Facebook'un kendi gelirlerini ne kadar etkileyeceği bilinmiyor.
sizlere www.magazin.biz.tr farkıyla sunulmuştur