Magazin Editor
Magazin Habercisi
Pandemi nedeniyle takviye gıdalara ilgi arttı. Sosyal medyada bu urunlerin reklamlarını sık sık gormeye başladık. Eczacılar Birliği konuya ilişkin yazılı bir acıklama yaparak bu tarz reklamlarda yer alan unlulere seslendi.
Acıklamada Turkiye’de sağlık okuryazarlığındaki duşukluğe dikkat cekilerek “Bilincsiz tuketimin ve halk sağlığını riskinin ortadan kaldırılması adına bu tarz urunlerin reklamlarında yer almamanızı rica ediyoruz” denildi.
Acıklamada şu ifadelere yer verildi:
* Covid-19’un hayatımıza girmesiyle cok anlaşılır bir şekilde herkes daha sağlıklı olmanın, kendini koruma altına almanın yollarını aramaya başladı. Bu yollardan birisi de doğal organik ve zararsız olduğu iddiasıyla sunulan bitkisel urunler, vitaminler, mineraller ve gıda takviyeleridir.
* Pek tabii ki, insanların sağlığını korumak adına arayışa girmesinden daha doğal bir şey olamaz, fakat bunu istismar etmek ya da reklam ve pazarlama tekniği ile aşırı ve bilincsiz tuketimine sebebiyet vermek geri donuşu olmayan sağlık sorunlarına hatta olumlere neden olabilmektedir.
* Nitekim ulkemizde bu tarz urunlerin yanlış kullanımı sonrası medyaya da yansıyan ciddi sağlık sorunları hatta olumler meydana gelmiştir.
* Sağlık Bakanlığı tarafından 2018 yılında yapılan ‘Turkiye Sağlık Okuryazarlığı Duzeyi ve İlişkili Faktorleri Araştırması’na gore Turkiye’de her 10 kişiden 7’sinin sağlık okuryazarlığı duzeyi duşuk.
* Sağlık okuryazarlığı konusunda bu ve buna benzer araştırmaların gercekliği onumuzde duruyorken icindeki etken madde dolayısıyla ilac olan bu urunlerin reklamlarının halk sağlığına zarar verecek olmasını da duşunmeden edemiyoruz.
* Sağlık meslek orgutu ve eczacıların temsilcisi olan Turk Eczacıları Birliği olarak sizlerden bilincsiz tuketimin ve halk sağlığını riskinin ortadan kaldırılması adına bu tarz urunlerin reklamlarında yer almamanızı rica ediyor, calışmalarınızda başarılar diliyoruz. (İHA)
sizlere www.magazin.biz.tr farkıyla sunulmuştur