Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Bir Devir Bitiyor, Bir Diğeri Başlıyor: Spider Man: Far From Home Eleştirisi

Magazin Editor

Magazin Habercisi
Katılım
28 Mar 2019
Mesajlar
7,951
Web sitesi
www.magazin.biz.tr
Anasayfa » Eleştiriler » Bir Devir Bitiyor, Bir Diğeri Başlıyor: Spider Man: Far From Home Eleştirisi [h=1]Bir Devir Bitiyor, Bir Diğeri Başlıyor: Spider Man: Far From Home Eleştirisi[/h] 19.07.2019 14:06
bir-devir-bitiyor-bir-digeri-basliyor-spider-man-far-from-home-elestirisi-5e7096006c7e4.jpg

Uyarı: Bu yazı Spider Man: Far from Home ve Avengers: Endgame filmleri icin surpriz bozucu detaylar (SPOILER) icerebilir.

Marvel Sinematik Evreni, şu ana kadarki en cok kazanc elde eden film serilerini iceriyor. Avengers: Endgame, Box Office’de tum zamanların en cok kazananı olamadı belki ama bu dev para basma makinesinin imtiyaz sahibi Disney’in elini yadsınamaz bicimde guclendirdiği bir gercek. Endgame sonrası vizyona giren ilk Marvel Sinematik Evreni filmi Spider Man: Far From Home ise ilk haftasında 700 milyon dolar civarında gişe rakamı elde ederek ‘’tum zamanların lideri olma yarışında ben de varım’’ dedi. Peki filmin detaylarına bakınca gercek bir başyapıt mı goruyoruz yoksa Box Office başarısının sırrı boş bir yapımı ‘’halkla ilişkiler ve pazarlama’’ taktikleriyle olduğundan fazlası gibi gostermekte mi yatıyor?
Marvel Sinematik Evreninde yer alan diğer filmler ve kahramanlar ile Spider-Man’i ayıran bir durum var. Daha once cıkan Marvel filmlerinin aksine Disney, Spider Man filmlerinin imtiyazına sahip değildi. Bu hak, imtiyazı cok daha onceden Marvel’dan satın almış olan Sony’ye ait idi. Bu yuzden diğer kahramanların aksine Spider Man’i beyazperdede cokca izlemiştik. Tobey Maguire ve Kirsten Dunstlı orijinal ucleme ve Andrew Garfield’ın başrolde olduğu sonlanamayan ‘’The Amazing Spider-Man’’ serisi mahallenin dostu kahramanımızın yuzunu biraz eskitmişti. Bu nedenle cizgi film ve cizgi romanlarda gorduğumuz Spider-Man’i sinema adaptasyonunda da izlemek isteyen hayranların serzenişlerini anlasak da bu kadar fazla işlenmiş bir karakterin yeni serisinde farklı bir tarz ve farklı bir karakter ile işlenmesi yapımcılar tarafından verilmiş akıllıca bir karar denebilir. İşte Spider-Man: Far from Home’da bu ‘’yeni nesil’’ Spider-Man’in son macerasına ortak oluyoruz, film aynı zamanda Avengers: Endgame ile son savaşı yaşanan bir donemin kapanışını ve (ozellikle krediler sonrası sahneler ile) yeni bir donemin acılışını yapıyor.

Filmde Avengers: Endgame’de işlenen olaylar sonrasında bazı kahramanların kayıpları ve kaybolduğu zannedilen insanların donuşleriyle başa cıkmaya calışan ve deyim yerindeyse ‘’travma sonrası semptomları’’ olan bir dunya işleniyor. Peter Parker ise super kahraman olmak konusunda eskiden olduğu kadar motive değil ve daha cok Avrupa’ya yapılacak okul gezisinde MJ’e acılmakla ilgileniyor. Ancak Nick Fury ve super kahraman gorevleri Peter’ın peşini Avrupa’da da kolay kolay bırakmayacaktır. Dunyanın buyuk bir tehdit ile karşı karşıya kaldığını Fury’den oğrenen Peter, bir yandan da MJ’in gozune girmeye ve ona acılmaya calışmaktadır. Gorevi sırasında tanıştığı Mysterio ise onun uzerindeki yuku alıp işini kolaylaştırmaktadır ancak Mysterio’nun dunyasında her şey gorunduğu gibi değildir ve cok gecmeden gercek adı Quentin Beck olan bu adamın gercek niyeti ortaya cıkar.

Filmin en cok one cıkan ozelliği gorselliği ve goruntu yonetmenliği denebilir. Avrupa’nın en guzel şehirlerinden bazılarının arka plan olarak kullanıldığı filmde bu etmen, etkili bir bicimde kullanılsa da dengeli secimler ile ciğ olmaktan kacınılmış. Aynı zamanda Mysterio’nun illuzyonları ve bunların dovuş sahnelerinde kullanımı da izleyiciye doyurucu bir gorsel deneyim yaşatıyor. Bunun yanı sıra hikayedeki catışmanın yeniden tanımlanıp ray değişmesi Captain Marvel’a benzer bir bicimde ilgi cekici olmayı başarmış, ancak bu değişim yaşanıp Mysterio’nun gercek hikayesi ortaya cıkana kadar biraz sabırlı olmak gerekiyor, senaristler bu formule fazla alışırsa ileriki filmlerdeki hikayeler cıkmaza girebilir. Filmde onemli rollerde izlediğimiz hicbir sanatcının oyunculuğu sırıtmıyor, ancak yan roller icin hem oyunculuk hem de karakter yazımı acısından bir sıkıcılık mevcut diyebiliriz. Peter - MJ ilişkisi bu filmde cizgi romanlardan bağımsız bicimde yorumlanabilmiş olsa da Peter’ın diğer sınıf arkadaşlarını ya da diğer yan karakterleri onemsememiz icin tek cumlelik espriler dışında pek bir neden gozukmuyor. Bu durum da yine ileride cekilecek filmler icin uzerinde durulması gereken bir sorun gibi gozukuyor.

Spider Man karakterinin (filmlerde, cizgi romanlarda ve cizgi filmlerde) en buyuk catışmaları sınırlı gucleri ile ozel hayatının (daha cok May Hala ve Mary Jane’in) ve super kahraman hayatınının birbirine girmesi ve sevdiği insanlar icin bir tehlike haline gelmesiyle oluşur. Yeni Spider-Man’de bu formulun yarısını oluşturan super kahraman hikayeleri guzel işlenirken Peter’ın kişisel hayatı ile ilgili detaylar daha ilgi cekici hale getirilmeli gibi gorunuyor. Bununla birlikte yine de ortaya takip etmesi eğlenceli, komik ve gorsel acıdan doyurucu bir yapım cıkmış.

Artık 20’den fazla filme sahip olan Marvel sinematik evreni ile ilgili coğu kişinin goruşu zaten oturmuş durumda ve bu evreni izlemekten keyif almayanları şaşırtacak bir film olmasa da, Spider-Man: Far from Home beklentileri karşılamakta zorlanmıyor ve bir sonraki filmleri takip etme isteği uyandıracak merakı uyandırmayı da başarıyor. Marvel sinematik evreni filmleri arasında en cok beğenilen filmlerden bir tanesi olmuş gibi gozukuyor Spider-Man: Far from Home, ve bu başarıyı hak ettiğini soyleyebiliriz.