İşletmeniz işin web sitesi açtınız, Facebook, Twitter ve Linkedin’i de yavaş yavaş kullanmaya başladınız. Ama Instagram’a, “Bu kişisel hesap değil ki, ne işime yarayacak” diyerek, soğuk mu bakıyorsunuz? Fotoğraf paylaşarak işini büyütmek isteyen firmalar için hazırlanan aşağıdaki 8 Instagram tüyosu, bu bakışınızı değiştirecek. (Bireysel hesap sahipleri de faydalanabilir)
1. CEO değil, SEO senin herşeyin…


İşletmenizin Instagram hesabının profilinde yeralması gereken olmazsa olmazları sıralayarak başlayalım. Şirketiniz adını kullanın. Biyografinizde şirketinizin web adresini (URL) kullanmayı unutmayın. İş tanımınızı mutlaka girin. Yaygın kanının aksine logonuzu kullanmaktan kaçının. Güncel olmasına dikkat edeceğiniz biyografinizde SEO’ya (Search Engine Optimization) uygun anahtar kelimeler mutlaka bulunsun.

2. Bu filtre çok güzel dostum, kullansana…


Sonuçta Instagram fotoğraf paylaşım temelli bir sosyal ağ. İşinizi, ürününüzü en iyi anlatan çarpıcı fotoğraf kullanmanız ve bu fotoğrafların 612 x 612 piksel ölçüsünde olması bu işin ön şartı. Tabi filtreler de sadece daha güzel ve yakışıklı görünmek için kullanılmıyor. İşinizle ilgili fotoğraflarda da müşterileriniz çekici filtrelerle cezbedin. Ayrıca bu fotoğraflarla birlikte “mutlu müşterilerinizi” hikayelerini paylaşmasına da imkan verin.

3. Şok, şok, şok…Kamera arkası görüntü…


Sosyal ağ üzerinden kullanmak istediğiniz videoları, Instagram’ın kendi uygulaması ile üzerinden çekin. Instagram uygulamasının size sunduğu video filtrelerini kullanmayı da ihmal etmeyin. Tanıtım videoları ve çekimlerin kamera arkası görüntülerini de paylaşım için kullanın. Takipçi kitleniz için bu görüntüler, işinizle ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olmak anlamına da gelecektir.

4. Etiket’leyin dediysek, o kadar da demedik…


Sosyal ağlarda paylaştığınız içeriğin ilgili kitleye ulaşmasında en etkili yöntemlerden biri de doğru etiket-hashtag (#) kullanımından geçiyor. Hatta bu alanda Instagram, “hashtag”lerin en yoğun kullanıldığı platformların başında geliyor. Hashtag’lerde trend olanları takip etmek ve her resimde 30’dan fazla “hashtag” kullanmamak en çok dikkat edilmesi gereken özelliklerden.

5. Mention’ladım seni, görmedin mi…


Sosyal ağlarda bir kişi hakkında ifadelerde bulunmanın en kestirme yolu tabi ki “Mention”lar. İşiniz veya ürünüzle bir kişinin ilgisini çekmek istiyorsanız, o kişi ‘mention’layın (paylaşımınızı @kullanıcı adı ile yapın). Instagram’da müşteri kitlenizle doğrudan iletişim imkanı verecek olan ‘mention’lara, Instagram kullanan çalışanlarınızı da eklemeyi unutmayın. Müşterinize yönelik dile getirmek istediğiniz mennuniyet ve teşekkürler için de o kişi/kişileri ‘mention’layın.

6 – Gel, ne olursan ol, yine gel…


Bu maddenin içeriği doğası gereği yaz yaz bitmez ama sosyal ağlarda açık ve yenilikçi olmak sizi hep bir adım önde götürür. Örneğin, ne müşterilerinizden, ne de rakiplerinizden korkun; Instagram üzerinden bu kesimleri davet edip, anket yapın, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında eleştirileri toplayın, hatta yarışmalar düzenleyip, küçük hediyeler dağıtın.

7 – Hep bana, hep bana olmaz…


Instagram’ın tüm fonksiyonlarını kullanmaktan kaçınmayın. Paylaşılan diğer resimleri beğenin, yorum yapın. Takip edilmesi işinize yarayacak diğer kullanıcıları bulmak için arama fonksiyonunu etkin kullanın. Hootsuite ve Statigram gibi etiket-hashtag alarm yazılımlarını ve rakiplerinizi de analiz edebilecek programları es geçmeyin.

8 – Bir de yetmez iki tane… Ver Allahım ver…


Şirketler için sosyal ağ yönetimi hiç şüphesiz ki artık profesyonel bir iş. Sosyal ağ hesaplarınızın entegrasyonu da bu profesyonel işin önemli bir parçası. Diğer bir deyişe Facebook, Twitter gibi diğer sosyal ağlardaki hesaplarınızı da Instagram ile birlikte-entegre kullanın. Sosyal medya alanındaki tüm hesaplarınızı, şirketinizin pazarlama faaliyetlerinin temel bir parçası olarak kamuya açık olarak duyurmayı ihmal etmeyin.